گفتاردرمانی کاردرمانی تخصصی پویش

مرکزگفتار درمانی کرج ,آدرس گفتاردرمانی در کرج , درمان لکنت در کرج, گفتاردرمانی در کرج, مرکز گفتاردرمانی کرج,گفتاردرمانی در کرج,آدرس گفتاردرمانی در کرج ,درمان لکنت در کرج,کلینیک تخصصی گفتاردرمانی, گفتار درمانی,درمان لکنت زبان

گفتاردرمانی کاردرمانی تخصصی پویش

مرکزگفتار درمانی کرج ,آدرس گفتاردرمانی در کرج , درمان لکنت در کرج, گفتاردرمانی در کرج, مرکز گفتاردرمانی کرج,گفتاردرمانی در کرج,آدرس گفتاردرمانی در کرج ,درمان لکنت در کرج,کلینیک تخصصی گفتاردرمانی, گفتار درمانی,درمان لکنت زبان

درمان یکروزه و قطعی لکنت از تبلیغات تا واقعیت

امروزه بسیاری از افرادی که سالها با لکنت زندگی کرده اند بارها تبلیغاتی از قبیل "درمان یک روزه لکنت" یا درمان پایدار  لکنت را شنیده اند. اما ایا به راستی به درمان نهایی برای حل این اختلال رسیده ایم؟ لکنت نوعی اختلال گفتاری است که به علت ناشناخته ماندن علت ان درمان پیچیده ای دارد . اما انچه که مشخص است اینست که درمان ان با توجه به نوع لکنت و نیازها و ویژگی های شخصیتی هر فرد متفاوت است و نمیتوان یک روش را در همه افراد دارای لکنت به کار بست. یکی از مشکلات در درمان این اختلال زمان بر بودن انست که سبب می شود بسیاری جلسات درمانی را در نیمه راه رها کنند و یا به دنبال راههای سریعتری برای رسیدن به درمان نهایی باشند. از جمله این روش ها استفاده از دستگاههای لکنت شکن می باشد. اما سوال اینجاست که ایا این سیستم می تواند درمان قطعی و نهایی لکنت باشد یا خیر؟ البته از ابزارهای مشابه در جلسات درمانی استفاده می شود اما زمانی می توان فرد مبتلا را درمان قطعی نمود که بتواند گفتار روان خود را در موقعیت های مختلف استفاده نماید. این ابزار در بعضی مواقع می تواند به فرد کمک نماید اما به عنوان درمان قطعی و نهایی محسوب نمی شود و همانطور که ذکر گردید پروسه درما ن لکنت بسته به عوامل مختلف فردی متفاوت بوده و نیاز به درمان های فیزیولوژکیو شناختی و عاطفی و ....دارد. در لینک زیرافراد تجربه خود از این دستگاه را شرح داده اند.

http://loknat.org/forum/showthread.php?tid=1047

همانطور که میبینیم اکثر استفاده کنندگان ناراضی بوده اند . بیش از همه خسته کننده بودن این روش ازارشان می دهد. به نظر می رسد این روش در عین سهل الوصول بودن نمیتواند روش کامل و قطعی در درمان لکنت به شمار اید و روش های گذشته در عین زمانبر بودن کاربردی تر و کارسازترند. جدیدا نیز عده ای با عنوان روشهایی که هیچگونه منبع علمی نداشته و در هیچ جا تایید نشده و از ان به شبیه سازی ذهن یاد شده است. این روش به صورت تبلیغات در رسانه ملی بدون هیچ پشتوانه علمی و فقط با پرداخت هزینه تبلیغاتی به تلویزیون در جامعه مطرح گردیده است. در زیر لینکی حاویه نظرات کارشناسان بنام کشور در مورد این روش ارائه گردیده است.

http://slpnews.com/post/39

بازهم تصمیم گیری برعهده شما دوست گرامیست!

کاردرمانی و گفتاردرمانی پویش

کرج سه راه گوهر دشت  بین پل سه راه و میدان سپاه  ولیعصر4 پلاک22واحد5گفتاردرمانی پویش

02632708298

تلفن: 32708298

نمونه صدای کودک قبل از درمان لکنت

صدای کودک بعد از درمان لکنت در گفتاردرمانی پویش

سندرم اسپرگر

سندرم آسپرگر نوعی اختلال نورولوژیک است که گاه با اتیسم اشتباه گرفته می شود. اگرجه در این افراد اسیب محوری گفتار دیده نمیشود اما مهارت برقراری ارتباط با ضعف همراه است. همچنین این کودکان در برقراری روابط عاطفی با مشکل مواجه هستند. معیارهای زیر برای تشخیص  اسپرگر اهمیت دارد:

-مشکل در رفتارهای غیرکلامی مانند برقراری تماس چشمی و اختلال در نشان دادن عواطف در چهره

- نداشتن تناسب بین مهارت های ارتباطی و سن فرد

- عدم مشارکت دادن دیگران در شادی ها و علائق خود

-فقدان تقابل احساسی و اجتماعی

-تکرارهای محدود و کلیشه های رفتاری

در این کودکان علامت کلینیکی مشهودی در زینه تاخیر گفتار وجود ندارد و گاه تشخیص این سندرم تا زمان مدرسه عقب می افتد.

انها به تکرار کلمات علاقمندند اما نحوه کاربرد انها اشتباه است. مثلا جمله "میتونی برش داری" را "اینو بردار"تعبیر میکننند.

برگرفته از کتاب "همراه با اتیسم از ارزیابی تا درمان"

کلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش

کرج سه راه گوهر دشت  بین پل سه راه و میدان سپاه  ولیعصر4 پلاک22واحد5گفتاردرمانی پویش

02632708298

تلفن: 32708298

ایا شکاف کام مادرزادی است؟

نتایج یک پژوهش حاکیست: عوامل محیطی، روانی - هیجانی و ارث، سه عامل مهم در ایجاد شکاف لب و کام هستند. منظور از شکاف لب و کام وجود فضای غیر طبیعی در لب بالا، آلوئول یا کام است.

عامل ارث بر اساس یافته‌های تحقیقات انجام شده، در 33 تا 36 درصد موارد، رابطه مثبتی بین شکاف لب و عامل ارث وجود دارد. اگر کودکی با شکاف «دهانی – صورت» متولد شود، شانس ابتلا برای بچه بعدی، پنج درصد اضافه می‌شود. اگر یکی از والدین کودک، مبتلا به این شکاف باشد، شانس ابتلا برای کودک بعدی تا 15 درصد بیشتر افزایش خواهد یافت.

عوامل محیطی طبق تحقیقات انجام شده، بیماری‌های عفونی مادر، اختلال هورمونال (هیپوتیروئیدیسم، دیابت و درمان با داروهای کورتونی)، داروها ( مصرف داروهای آرام‌بخش، ضد تشنج و ضد صرع، احتمال وقوع شکاف لب را تا 10 برابر افزایش می‌دهد)، ویتامین‌ها (کمبود ریبوفلاوین، اسید فولیک، ویتامین B6، ویتامین A و حتی در بعضی موارد مقادیر بیش از حد ویتامین A منجر به بروز شکاف می‌شود؛ این در حالی است که استفاده از اسیدفولیک در چهار ماهه اول حاملگی اثر محافظتی علیه شکاف دارد) ، هیپوکسی (سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری منجر به هیپوکسی در کودک شده که متعاقبا وقوع شکاف کام را افزایش می‌دهد)، از جمله عوامل موثر محیطی بر ایجاد شکاف لب و کام هستند.

عوامل روانیعوامل روانی و هیجانی که با ایجاد تنش‌های ضربه زننده ممکن است در اتیولوژی شکاف در انسان نقش مهمی داشته باشند از دیگر عوامل شکاف لب و کام به شمار می‌روند.

سندروم‌های موثر دیگر علاوه بر موارد ذکر شده، سندرم‌های شناخته شده متعددی وجود دارد که در آنها شکاف لب و کام، یافته شایعی است و شامل سندرم Teacher-collins، سندرم wander –woude و سندرم pierre – robin است. همچنین در تریزومی 13 و 8 نیز مواردی از شکاف لب و کام دیده شده


کرج سه راه گوهر دشت  بین پل سه راه و میدان سپاه  ولیعصر4 پلاک22واحد5گفتاردرمانی پویش

02632708298

کاردرمانی و گفتاردرمانی پویش شعبه دیگری ندارد

به اطلاع همشهریان عزیز می رساند اخیرا دیده شده که با نام گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش تبلیغاتی انجام گرفته به این وسیله اعلام میکنم این مرکز شعبه دیگری نداشته و کادر ان فقط در ادرس زیر در کرج فعالیت دارند.
ما خود را بهترین معرفی نمیکنیم اما تلاشمان بر این است که از بهترین و علمی ترین روشها برای درمان استفاده کرده و با ابزارهای غیرعلمی و غیرمعتبر سعی در عوام فریبی نداشته باشیم

کرج کرج سه راه گوهر دشت  بین پل سه راه و میدان سپاه  ولیعصر4 پلاک22واحد5گفتاردرمانی پویش

02632708298

تلفن: 32708298

گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش

مرکز تخصصی جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش

 

مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش

(با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و نظام پزشکی)

اماده ارائه خدمات زیر می باشد:

 

  

ککرج سه راه گوهر دشت  بین پل سه راه و میدان سپاه  ولیعصر4 پلاک22واحد5گفتاردرمانی پویش

02632708298

مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش

تلفن جهت تعیین نوبت: 026-32708298

*گفتاردرمانی

درمان انواع اختلالات گفتاری  ناشی از کم شنوایی کم توانی ذهنی

 شکاف کام MBD CVA تشنج اتیسم اسپرگر CP و ...

درمان اختلالات لکنت مشکلات تلفظی دصوت اختلالات حافظه و

 تمرکز اختلالات یادگیری LD درکودکان و بزرگسالان

برگزاری جلسات انفرادی و گروهی در صورت نیازدر محیطی ارام

توسط اسیب شناس گفتار و زبان و عضو انجمن گفتاردرمانی ایران

 

*کاردرمانی ذهنی

توانبخشی و تقویت مهارتهای ذهنی و تسهیل مراحل رشد روانی حرکتی

توانبخشی اوتیسم بیش فعالی و ADD

مشاوره و گروه درمانی بیماران با اختلالات خلقی

 

 

*کاردرمانی جسمی

توانبخشی بیماری های نورولوژیک CVA CP MS ارتوپدیک و

 عصبی عضلانی

ساخت اسپیلنت و وسایل کمکی

 

کرج سه راه گوهردشت (رجایی شهر) ولیعصر5 ساختمان سجادیان نیم طبقه اول گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش

تلفن: 026-32708298