گفتاردرمانی کاردرمانی تخصصی پویش

مرکزگفتار درمانی کرج ,آدرس گفتاردرمانی در کرج , درمان لکنت در کرج, گفتاردرمانی در کرج, مرکز گفتاردرمانی کرج,گفتاردرمانی در کرج,آدرس گفتاردرمانی در کرج ,درمان لکنت در کرج,کلینیک تخصصی گفتاردرمانی, گفتار درمانی,درمان لکنت زبان

گفتاردرمانی کاردرمانی تخصصی پویش

مرکزگفتار درمانی کرج ,آدرس گفتاردرمانی در کرج , درمان لکنت در کرج, گفتاردرمانی در کرج, مرکز گفتاردرمانی کرج,گفتاردرمانی در کرج,آدرس گفتاردرمانی در کرج ,درمان لکنت در کرج,کلینیک تخصصی گفتاردرمانی, گفتار درمانی,درمان لکنت زبان

کاردرمانی چیست؟

کودک ( ذهنی و جسمی ) – بزرگسال

کودکانی که فعالیت ذهنی و سازشی آنان نسبت به همسالان از سطح پایین تری برخوردار است و یا مهارت های لازم تکاملی (رفتاری- اجتماعی- شناختی – حرکتی) متناسب با سن خود را در زمان لازم به دست نیاورده اند.

اختلالات طیف اوتیسم- ادراکی حرکتی- هماهنگی در رشد (حرکات ظریف – درشت- تعادلی) و یکپارچگی حسی مشکل یا تاخیر در عملکرد ذهنی شناختی و مهارت های اجتماعی عاطفی بیش فعالی شامل ..... علامت عمده (پر تحرکی – کمبود توجه و تمرکز و بروز اعمال تکانه ای که اعمال ناگهانی و غیر قابل پیش بینی ) می باشد.

 

کودکان با مشکلات جسمی حرکتی:

در این موارد با مشکل مواجهند:

 1- سفتی یا شلی بیش از حد اندام ها

 2- اشکال در تعادل بدن – برنامه ریزی حرکتی و زمین خوردن زیاد

 3- ضعف در حرکات ظریف و هماهنگی (چشم و دست و اندام ها)

 4- تاخیر در کسب مراحل رشد حرکتی و راه رفتن.

 

بزرگسال

انواع اختلالات نورولوژیک (عصب شناختی) جسمانی حرکتی نظیر افرادی که در اثر سکته مغزی مبتلا به فلج و یا اختلالات حرکتی- تعادلی می شوند.

مشکلات مفصلی- آرتریت روماتوئید- شکستگی- در رفتگی- قطع عضو- ضربه و آسیب مغزی- ضایعات نخاعی- MS – اختلالات شناختی – سالمندان – پارکینسون- انواع دیستروفی و ....


کرج سه راه گوهر دشت  بین پل سه راه و میدان سپاه  ولیعصر4 پلاک22واحد5گفتاردرمانی پویش

02632708298

برای والدین واقعی و نه شناسنامه ای

این مطلب من اختصاصا به گفتاردرمانی ارتباط ندارد. شاید مشاهدات من در این چندساله در بین مراجعین و یا سایر اشنایان باعث شد که بیشتر روی این مطلب تاکید نمایم. به عنوان یک زن هیچگاه مخالف فعالیت های اجتماعی و اقتصادی زنان نبودم و نیستم و گذشته من نیز بیانگر این مطلب است. در ضمن نمیخواهم امر تربیت فرزندان را تنها به عهده زنان بگذارم . زیرا یک کودک برای رسیدن به رشد و تکامل به مصاحبت با پدر و مادر خود نیاز دارد. اما این روزها شاید به بهانه مشکلات اقتصادی و شاید مشغله زیاد و یا بی حوصلگی و یا .....شاهد دوری فرزندان و والدین از هم هستیم. مایه تاسف است که وقتی والدین فرزندشان را به کلینیک می اورند از عدم وقت و حوصله کافی برای فرزندشان می گویند. ایا وظیفه پدر فقط تامین معاش است؟ از سویی کمرنگ شدن بعضی از ارزش ها سبب شده مادران نیز از بار همراهی کودکشان شانه خالی کنند. نشاندن کودکان به پای کارتون ها و بازیهای کامپیوتری و یا مصرف بی رویه تنقلات مضر مانند چیپس و پفک و... از نتایج این رویه است. متاسفانه وظیفه خطیر پدر و مادر بودن بی اهمیت تلقی می شود. پدر تمام عشقش را در افزایش درامد برای تهیه به روزترین اجناس نشان می دهد و مادر برای بهتر شدن وجهه اجنماعی در تلاش است. چرا فکر می کنیم تربیت فرزندان و رسیدگی به انها بی اهمیت و پیش پا افتاده است؟چرا ترفیع گرفتن در کار و تحصیلات مهم تر از رسیدگی به کودکانی است که ما به این دنیا دعوتشان کردیم؟ ایا این کودکان همان عزیزانی نیستند که با کوچکترین اسیبی به انها به خود میپیچیم؟ پس چرا صدمات روحی انها را نادیده می گیریم؟روی سخن من با کسانی ست که خدا رو خرما را با هم میخواهند انهایی که واقعا در هدف خود از زندگی سردرگمند. تصمیم به بچه دار شدن دارند اما نمی دانند که باید برای این کار امادگی داشته باشند. امادگی گذشتن از بعضی علائق و تغییر در بعضی رفتارها. براستی بیایید باور کنیم که کودکان ما علف های خودرو نیستند که با تامین نیازهای اولیه رشد و نمو نمایند. عروسکانی نیستند که برای سرگرمی ما و یا راضی نمودن دیگران به وجود بیایند.

 جملاتی مانند حوصله بازی با بچه را ندارم یا تا به حال برای کودکم قصه نگفتم و یا اینکه وقت ندارم با او بازی کنم برای شما اشنا نیست؟؟؟؟ اگر اشناست زنگ خطری برای شماست که در نحوه زندگیتان تغییر دهید تا دراینده دچار مشکلات بزرگ نشوید.

در این زمینه باز هم می نویسم و دوست دارم از نظرات شما هم مطلع شوم .

کرج
کرج سه راه گوهر دشت  بین پل سه راه و میدان سپاه  ولیعصر4 پلاک22واحد5گفتاردرمانی پویش

02632708298

32708298

گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش

از زبان مادر یک کودک مبتلا به اتیسم

داستان سینا از زبان مادرش: "این سوال برایم مطرح بود که چرا من؟ اما رفته رفته خودم را متقاعد کردم که من هم بخشی از دنیا هستم.

تا حدود یک سالگی، همه چیز سینا طبیعی به نظر می رسید، اما به تدریج، عدم توجه او به محیط دور و بر و اطرافیانش، سکوت دائمی او، اشاره نکردنش به چیزهایی که معمولا برای بچه های این سن جالب است، و تمرکز طولانی مدت و غیر طبیعی او به بعضی چیزها از جمله ورق زدن بی وقفه مجله یا کاتالوگ یک فروشگاه، اینکه در آن سن من و پدرش را هیچگاه صدا نمی زد، و بیش از همه اینکه هیچوقت چیزی از ما طلب نمی‌کرد، همگی این حس را به ما می داد که سینا با بقیه هم‌سالانش متفاوت است. با این وجود شاید خودمان را گول می زدیم که به هر حال بچه‌ها همه به نوعی با هم متفاوتند، شاید نیازهایش را به کمک خواهرش برآورده می‌کند، پسرها دیر به حرف زدن می افتند... و دکتر عمومی هم به نوعی این توجیه ها را تاییدمی‌کرد.در همان زمان‌ها، یکی از دوستان نابینای من هشدار خیلی جالبی به ما داد؛ وقتی سینا یک سال و نیمه بود، به من گفت حواست بیشتر به سینا باشد، سینا با بچه های دیگر فرق دارد، این گوشه‌گیری‌ها و ساکت بودنش را به حساب سلامت کامل او نگذار. اما با ادامه این وضعیت، ...

کرج
کرج سه راه گوهر دشت  بین پل سه راه و میدان سپاه  ولیعصر4 پلاک22واحد5گفتاردرمانی پویش

02632708298

گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش

گفتاردرمانی چیست؟

گفتاردرمانی به بررسی اختلالات گفتار وزبان و درمان آنها در کودکان و بزرگسالان میپردازد . یک گفتاردرمانگر(آسیب شناس گفتاروزبان)ضمن بررسی نوع اختلال ؛راهکارهایی جهت درمان ان ارائه میدهد .می توان از مراجعین کلینیکهای گفتاردرمانی به موارد زیر اشاره کرد:

 1-اختلالات تلفظی :که در آن فرد قادر به تولید یک حرف نمیباشد مثلا به کتاب میگوید تتاب

 2-کودکان عقب مانده ذهنی :که قادر به بیان کامل نیستند

۳-صدمات مغزی:از قبیل سکته های مغزی و تصادفاتی که منجر به اختلالات گفتاری و حتی عدم تکلم می شود.

4-کودکان کم شنوا :که به دلیل اختلالات شنوایی گفتاری واضح ندارند .

۵-اختلالات صوتی:معلمین و خوانندگان و تمام کسانیکه به طور حرفه ای ازصدای خود استفاده میکنندگاه به اختلالات صوتی دچار شده و به گفتاردرمانی نیاز پیدا می کنند .

۶- اختلالات یادگیری در کودکان از بیسب اختلال در خواندن و اختلال در نوشتن و محاسبات

 7-نوجوانان پسر که در سن بلوغ صدایشان بم نشده است .

 8-لکنت :اختلالی که اکثرا به غلط دارو درمانی شده و سودی حاصل نمیشود

9-تراکئوستومی:کسانی که به علت آسیب فیزیکی و یا سرطان ؛حنجره خود را برداشتند 10

۱۰-شکاف کام

11-فلج مغزی و…

 آیا شما در نزدیکان خود فردی که به گفتار درمانی نیاز دارد میشناسید؟ پس می توانید همین الان با او تماس گرفته و او را به نزدیک ترین مرکز راهنمایی کنید.در نظر داشته باشید که در بعضی از اختلالات درمان به سرعت شما در درمان بستگی دارد. پس تاخیر سبب پشیمانی می شود.

 منتظر نظرات و سئوالات شما هستم nasseh2002@yahoo.com

آسیب شناس گفتاروزبان"هما ناصح"

کرج سه راه گوهر دشت  بین پل سه راه و میدان سپاه  ولیعصر4 پلاک22واحد5گفتاردرمانی پویش

02632708298

تلفن جهت تعیین نوبت: 026-32708298